Alla inlägg under februari 2008

Av E - 22 februari 2008 01:11

å mina ben hade antagit en något mer färgglad kulör så hade jag mer än gärna hoppat i den här utstyrseln.....Hårfärgen och frisyren också för all del... Tack å tack!

Å faktiskt när jag ändå tänker efter så skulle jag nog kunna ha den här bilden som en STOR tavla över sängen också...hihi... tyckte faktiskt att bilden var riktigt snygg.... men egentligen, hur realistiskt är det....inte mycket.. 'Räcker kanske med att ha en tidningsbild på Victoria Silvstedt på sitt kylskåp kanske.... Dock har S pappa en litet återkommande hyss för sig när han är här och hälsar på, han vänder på bilden... men sen när han har gått så vänder jag tillbaka den.... å så har det hållt på i ett halv år..... :)




Av E - 19 februari 2008 16:14

Precis... vad vad det jag sa..... kom ett litet SMS intrillandes för en stund sen....haha...Slår aldrig fel... :)

Av E - 18 februari 2008 22:06

Jepps, i natt var det dags igen.....haha... några gånger per år så drömmer jag om en viss person och de drömmarna är inte alltid så rumsrena kanske.

Inge fel i att drömma såna drömmar om det inte vore för att objektet är totalt förbjudet att drömma om.

Haha... även om jag har tyckt att personen har varit lite småhot sen jag typ var 18 så har denna person funnits i umgängeskretsen hela min uppväxt.

Dessutom är han gift och har barn sen fleeeeeera år tillbaka.

Nuförtiden ses vi knappt alls, men då vi ses så blir det lite småflirtande....halleluja..... haha....det är sjukt....men men....så kan det gå...


Annars är det väl som vanligt här, har varit hemma och städat i helgen.  I dag blev det en liten promenad, helt okej faktiskt!


Näää.. L Word dags.... halleluja... eftersom att det är stiljtje på karlfronten i mitt liv just nu ( får se till att va mindre kräsen) så får jag väl ta och köra på damerna istället då.... går lika bra det också , är inte så knusslig av mig!


 Skickade föresten ett sms till X i kväll, han har inte svarat än, och det kände jag nästan på mig, däremot kommer han att svara i morgon och förklara sig med att han inte såg det förens nu......haha...kan det där.... fegis!!! Men men... jag tänkte att " friskt vågat, hälften vunnet" är ju inte helt fel....

Av E - 15 februari 2008 02:16

Eller "Alla Fjärtans Dag" som S pappa säger, passar ju iofs honom ! ;) Speciellt så som jag känner honom, men som vissa inte känner honom....

 På tal om ingenting så tänk om jag hade träffat honom när jag var lite äldre, eller det har jag iofs alltid sagt till honom, och det hade nog varit ett ganska smart drag, dels för att jag bättre hade förstått hur man beter sig i en relation, jag har alltid varit alldeles för självgående, har aldrig varit en gruppmänniska utan har alltid trivs väldigt bra med mig själv. Dels för att han kanske hade förstått det här med kvinnliga hormoner, att det påverkar humöret en del olika dagar i månaden och dessutom under en graviditet och efter en graviditet. Men som sagt det är lätt att vara efterklok.....

Så här i efterhand så kunde man ha skött allting annorlunda.


Denna vår så slår jag på stort verkar det som, Åker ju till Schweiz nästa lördag.  Och i mitten på april så bär det i väg till Tandådalen, ska bli super kul, om än något annorlunda tripp, vi är 17 tjejer totalt, 14 stycken flator, 2  straighta och en mittemellan....hihi...party party...å vem vet, lite flöööört flööört också....Finns en söt liten blondin som ska med...haha....kanske ska limma lite där, hon verkade ju inte helt off sist iallafall..... ;)

 Frågade C om det fanns mikrofon i bussen som vi åker upp med och det trodde hon så jag tänkte ta på mig rollen som reseledare, det är jag bra på, brukar ju på något sätt bli något av "klassens clown" alltid...

Tror dock inte att det blir så mycket skidåkning för min del, komemr nog mest att parta lite och sola, men någon liten tur blir det nog också. Är ju annars mest för att åka skidor i Alperna, lite bortskämd kanske, men det är mer min grej, backarna är ju så korta i Sverige, i Alperna tar det ju en halv dag att komma ner för berget. Men vi får se.


Fick ett hjärta i dag av S, hon hade klippt så fint och ritat på det också med svart penna, Det var tydligen en väg och sedan något med några bilar som gjorde något. Trevligt att någon uppvaktar en iallafall!

Hade ett möte i dag så det blev en liten tur för mig på stan i dag och gick in på h&M för en gång skull och såg att det var 5:-  REA på Håraccessoarer och smycken ,så jag köpte det ena grälla halsbandet efter det andra. Så S fick två halsband och några hårspännen av mig i dag. Har några till halsband kvar, men tänkte att det kan vara bra att spara till när det blir en "rainy day", köpte ett till mig själv också, en lång kedja med som en stor rund glaskula som hängde längst ner. Vet dock inte när och om jag kommer att använda det någonsin. Har ju mina favoriter på mig redan.

Och dom vill jag nog inte ta av mig i första taget pga vissa skäl....


Har kirrat en ny teleronk också, en SEM S500i tror jag att den hette, ljust guldgul, känns väldigt vårig och är jätte gullig, för den byter tema på displayen lite som den vill, i dag har den varit väldigt röd hela dagen och det har sprattlat runt lite hjärtan, vet inte om den känner av att det var Alla Hjärtans Dag i dag kanske ?  Om man väljer " Everchanging" som Tema, så byter den bakgrund och ljuset på sidorna efterårstider och beroende på månad, eller o mdet är dag eller natt. Just nu är det ett väldigt blått tema. Det lyser blått på sidorna, och det är skymmning med lite blåa små blommor och gröna blad och gräs, lite stjärnonr och eldflugor surrar runt också. lite knasigt för det är ju ingen skärmsläckare alltså.

Kollade runt lite nu och det kanske inte var så tokigt det där med hjärtana i dag (i går) förnär det var Kinesiskt nyår så var det tydligen lite fyrverkerier i telefonen den dagen enligt andra..

Och nu när klockan har blivit ännu lite tidigare så är det två stycken ögon som blinkar bak i en buske eller vad det är.... läskigt, kanske är djuren som håller på att vakna?


Hahah... kommer ju bli värsta tekniknörden igen med den här telefonen, ska se om jag kan få till en ny Flash version, för det finns en ganska snygg PSP meny man kan ha då, men då måste man tydligen unbranda den... har tittat på lite nördvideos.... usch.... datanörd och tekniknörd, det är jag det.... dock har mitt tekniknördande varit borta ett par år, me nu verkar det ha hittat tillbaka igen.... är väldigt nöjd med min nya dator också... nästan för nöjd tyvärr... :)

Av E - 11 februari 2008 01:42

Hmm.... börjar sakna X igen... eller kanske inte sakna.... eller jo... jag saknar honom och hans kropp, där till och med långa jag kunde få känna mig liten, eller jag var väl liten på alla sätt  iofs... men det räknar vi inte nu ! :)

Fast å andra sidan kan jag ju sakna E1:s varma sköna kropp att sova brevid också, min lilla stora älskling. Vanans makt är stor.... tyvärr....


Hade det riktigt trevligt i går kväll, men det tar vi en annan gång, orkar inte just nu!

Kan väl iallafall berätta att min telefon badade i en offentlig toalett i går och sen fick torka i min ugn i dag hela eftermiddagen idag.


Av E - 9 februari 2008 17:48

när hon delar säng med detta...haha...



Av E - 9 februari 2008 15:19

Kanske ska börja klä mig lite ungdomligare tror jag.

Förra veckan när jag kom cyklande så skrek en 10-12 årig kille til lsin kompis " Shit, jag trodde det där var min mamma, dom var skitlika" å yadayada.... hrrrmm... okej.... Och i går var det några illbattingar som kasta snö efter mig tills jag skrek " E du dum eller?!?!?". Då slutade dom, men lite käftade dom.


Och i dag knackade pratkvarnen på, en gubbe i huset som pratar och pratar, han hade märkt att det hade varit "inbrott" i min matkällare, som tur var så förvarar jag bara skräp där, så det var ingen fara. Men sen så när jag stod ute på balkongen och rökte så kom han ut och skulle hänga upp fågelmat (jag bor en halv trappa upp) så pratade vi lite till och han hittade fönstret där de hade brutit sig in. Och lite lustigt men sant så hittade vi en polisrapport också som någon hade tapat, den var utskriven i början av februari. Personen på pappret hade ett utländskt namn och bodde här i närheten. Tvättstugepennan och en tändare låg där också. Han hade tydlgien bråttom ut också för gubben såg honom sprunga upp mot skogen förut. Så vi kände oss lite som poliserna i en tv-serie...haha... vi hade massa motiv ! :)

Jag har inget lås på min matkällare så det var väl därför han tog sig in där, men synden straffar ju sig själv, så det gjorde inget i fall han tog något eftersom det ändå skulle kastas, men han kunde väl ha städat efter sig iallafall.

Det som är det mystiska är att det här området är ett av de bättre i stan och alldeles kolugnt. Men även i de lugnaste vattnen så .......


Annars har det väl inte hänt så mycket, har städat lite i dag. Och tvättat, köpte nytt sköljmedel i går, lutkar såååååå gott, det är det där Comfort Silk Almond Oil, tror jag har hittat min nya favorit! :) Jag är tvätt och sköljmedelsfetichist nämligen.

Tog fram mina småbröders BRIO-bana också och byggde i hop till S, hon komemr nog att bli glad när hon får se den på måndag. Hon brukar alltid leka med den i leksaksaffären. Tog typ 45 min innan jag hade fått  i hop allt med broar, kringelkrokar och dubbelspår, men det var rätt kul.


I kväll blir det party, men måste nog sova lite först va uppe till kl 5 i morse.

Vi fårväl se vad kvällen bjuder på, kanske bli jätte trevligt?!

Tror nästan att jag vet vad jag ska ha på mig!




Av E - 6 februari 2008 23:01

I dag har jag varit hemma, lite sjuk nämligen. Har mest slösurfat och kollat på MTV, halleluja.


Vä'ntar på att jag ska få ner The Nanny Diaries, och den e väl klar om en kvart eller något... Så under tiden får jag titta på Playboy Mansion, ganska söta tjejer en del av dom ! ;)


Det är lustigt hur vissa begåvas med ett klassiskt vackert ansikte medans andra ser totalt urvridna ut. En del har verkligen fått allt bra, som höga kindben, stor mun, perfekt hy, killer-legs och stora ögon medans andra får uppnäsa, utstående ögon, feta lår och inte en tillstymmelse till haka.  Häftigt det där med gener egentligen. Samma sak med längden. Jag är nöjd med min längd, jag är 181 cm. Kan bli lite jobbigt när man reser eller går på bio,teater, då får man sträcka ut benen på alla konstiga möjliga sätt. Jag är nog nöjd med hur jag ser ut, men jag skulle mer än gärna byta ut min polkagrismage och mitt flatass.... haha... tur att det finns kläder, för efter att man har fött barn så är man ju sig inte riktigt lik där under. Bra med grejer som kan putta upp och hålla in också...

Kom på att S pappa är skyldig mig en operation.... som han lovade förut.. men den kanske inte gäller längre iofs....haha... usch skulle inte kunna operera mig, det kan ju gå hur fel som helst och det är ju inte kul.

Näää... nu ska jag ut å ta en kvällscigg....borde sluta egentligen eftersom att jag bara röker några cigg per dag.... men det är avslappnande.... och tidsfördrivande i bland...men dumt....

Ovido - Quiz & Flashcards